wtorek, 10 listopada 2015

Mistrzowska piątka!

Ostatnimi czasy dosyć popularne stały się posty "Gdyby nie (wypełnij lukę rasą swojego psa) to co?". Bodajże wszystko zapoczątkował wpis na blogu Heart Chakra. Wprawdzie nigdy nie zamierzałam pisać na blogu o ulubionych rasach, a już nie mówiąc o tej którą bym planowała. Tyle, że zdałam sobie też sprawę, że przecież nie musi to być jakąś wielką tajemnicą. No, więc nie przedłużając przejdźmy już to tych ras! 

1. Smooth Collie 
owczarek szkocki krótkowłosy
tumblr.com
Piękne, inteligentne, wszechstronne, chętne do nauki... no i pasterskie! Czego chcieć więcej? Krótkowłose collie zdecydowanie 'zaginęły' pośród swoich długowłosych kuzynów i naprawdę nie mogę zrozumieć dlaczego. Psy wspaniałe z charakteru i w sporcie, a pomimo tego nadal bardzo rzadkie. Dla mnie jest to również ich zaletą i cieszę się, że nie spotykam tej rasy gdzie by się nie obejrzeć. Jak dla mnie... taki niedoceniony psi ideał ;)

2. Thai Ridgeback
Tumblr.com
Tak naprawdę, nie mam pojęcia dlaczego tak pokochałam tą rasę. Jeszcze jakiś rok temu do moich ulubionych ras należały  tylko i wyłącznie psy podobne do siebie z charakteru i podobnymi predyspozycjami. Nagle bum i wszystko się pozmieniało. Thai'e to pierwsza rasa całkowicie odchodząca od mojego ówczesnego ideału, którą pokochałam i postanowiłam sobie, że kiedyś taki ze mną zamieszka. Jestem świadoma, że gdybym wzięła psa tej rasy, na dziś dzień mógłby nie spełnić on moich oczekiwać i ambicji. Jednak w przyszłości zdecydowanie chciałabym, żeby taki pies ze mną zamieszkał. Patrzcie jakie one piękne! 

3. Pies Faraona
Tumblr.com
No i tutaj mamy powtórkę z rozrywki, w moje serce wkrada się rasa, której jeszcze jakiś czas temu bym w ogóle nie brała pod uwagę. Znów rasa pierwotna, a właśnie tych się zawzięcie wystrzegałam marząc o psim sportowcu. A jednak również on wkradł się w moje łaski. Ileś lat temu, gdy byłam jeszcze mala i tylko mogłam sobie pomarzyć o jakimkolwiek psie, ta rasa bardzo mi się podobała. A dokładniej mnie i mojej mamie... no ale jak wspomniałam mogłam sobie tylko pomarzyć. Dosyć niedawno coś mnie oświeca i zaczęłam o nich czytać. Powiem szczerze, że ich charakter mnie zdziwił... i to bardzo pozytywnie! Myślałam, że to typowe psy pierwotne, a tu niespodzianka, że jednak ich charakter mi odpowiada! Może nie tak jak u owczarków, ale jednak! W przyszłości z pewnością mogłabym zdecydować się na psa tej rasy. 

4. Pitbull 
Tumblr.com
Od zawsze podobały mi się TTB. W sportowe mięśniate Pity wkręciłam się kilka lat temu, gdy zobaczyłam (myślę, że znanego) Hektora. Gdyby ktoś nie wiedział, jest to pies z powyższego zdjęcia - Hektor Cuervo Gold. Od wtedy moja miłość do tej rasy wzrosła jeszcze bardziej. Charakter, temperament, zapał, siła, wygląd... to ciałko! Tak, to wszystko zdecydowanie w nich uwielbiam.  Tyle, że Pitbull jest takim psem, którego bałabym się wziąć na ten dzień. Bałabym się, że sobie z nim nie poradzę, że źle przeprowadzę socjalizacje i tak dalej. Dlatego Pit jest planem na przyszłość, bardziej pewnym od Thai'a, bo jednak fascynują mnie zdecydowanie dłużej.

5. Owczarek Belgijski Malinois 
Tumblr.com
Ahh, Maliny... piękne, inteligentne, genialne w pracy, a tym samym niesamowicie ciężkie. Powiem szczerze, że ich psychika mnie przeraża. Bałabym się wziąć takiego psa, nawet bardziej niż Pitbull'a. Jakby to powiedzieć... jeśli owczarek niemiecki to plastelina, tak malina to glina (nawet się zrymowało), a to oznacza, że jeśli zepsujesz tego psa, to już go nie naprawisz. Jednak jeśli poprowadzisz go w dobry sposób, stanie się geniuszem pracy, a uwielbiam ich pracę. Co by tu jeszcze dodać... no nie są to psy dla mnie, nie jestem pewna, czy kiedykolwiek odważę się stwierdzić, że poradziłabym sobie z tą rasą, ale przyglądać im się u innych bardzo lubię... szczególnie na DCDC ;)

Żeby nie było wątpliwości, kolejność nie ma większego znaczenia. 
A w jakie rasy macie na swojej "top liście"?

Pozdrawiamy:
K&K

16 komentarzy:

  1. Smoothy, bernardyny, roughy, malinoisy i lagotto & saluki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. 3.4.5. + onki, bc, kelpie i ACD. Kocham te rasy i gdybym miała wybrać to na te chwile skreślilabym psa faraona co by mi i tak zbytnio nie pomogło. Pit bull jeju kocham TTB, a pitbull'e już wogule; jestem w nich zakochana. Ogólnie moje typy są psami wszechstronnymi choć równie podobają mi się setery, wyżły i husky więc rozbieżność jest, ale to może dlatego, że od każdego z nich oczekiwałabym czegoś innego.

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas top lista już byłą. Co prawda tylko trzy ulubieńce, ale pięciu nie potrzebuję. Widzę, że twoja lista lista jest kompletnie inna niż moja, Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też bym się nigdy nie porwała na malinę...raz z gubiony mózg, już nigdy może się nie odnaleźć ;) Duuużo zależy od hodowli...na szczęscie mody na tą rasę jeszcze nie ma i pseudo zdarza się rzadko. Tfu, tfu...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapomniałaś dodać źrodła zdjeć :) a w faraonkach tez sie zakochałam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pies faraona :) Serce mi podbiły pare lat temu, miłość od pierwszego wejrzenia ale nie zdecydowałabym się na niego, może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmm... Pity i "Faraoniaki" kocham :D Jednak ja mam swoje irlandy :D Jak mówio co w rodzinie to nie zginie :P
    My też ostatnio zrobiliśmy taki pościk :D I zapraszamy :D
    http://max-niusiek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wreszcie jakieś ciekawe zestawienie, a nie wszędzie tylko te nudne "labki i onki" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jeszcze częściej od labków i onków są bc :P

      Usuń
  9. Oooo żesz, ale rozstrzał! :D U mnie aktualnie króluje... Yyy... W sumie sama nie wiem co :D W każdym razie ciekawy dobór ras. I to zdjęcie maliniaka jest prze-wspa-nia-łe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś u mnie o czymś takim nie było mowy, gdzieżby tak różne rasy, a teraz widać co widać ;D W zasadzie dziękuje. No i tak, zgadzam się... to zdjęcie jest przewspaniałe!

      Usuń
  10. Moim zdaniem od psów Faraona są lepsze Podenco z ibizy, nie tylko z wyglądu a także z charakteru... musiałabyś na żywo zobaczyć aby ocenić. Ale to tylko moje zdanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem Podenco są piękne, ale ich charakter już nie do końca ;)

      Usuń
  11. Podenco są przede wszystkim nieobliczalne i bardzo niebezpieczne. Faraony wbrew pozorom są "do ogarnięcia", ale fakt - do łatwych nie należą :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkie te rasy też uwielbiam, ale najlepszy i tak pies faraona <3

    zwariowaneurwisy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń